تعمیرات ماشین های اداری
یکی مهمترین ماشینهای اداری که به میزان زیادی در شرکتهای کوچیک تا بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.در نتیجه تعمیر ماشین های اداری به سبب استفاده زیاد نیاز به تعمیر و سرویس دارند،ماشینهای کپی و اسکنر هست.به همون اندازه نیاز به تعمیر سریع و البته مقرون به صرفه هم کاملا ضروری خواهد بود.
ماشین های اداری، فقط دستگاه کپی ساده و یا اسکنر نیستند.بسته به نوع شرکت،موارد مختلفی رو شامل میشن که در زیر تعداد زیادی از این دستگاهها آورده شده:
شاید شما این را نیز دوست داشته باشید:
انواع پلاتر ها و مزایا معایبشان
تعمیرکاران کامپیوتر و ماشین های اداری قطعات سخت افزاری سیستم های کامپیوتری،دستگاه های کپی، فکس و سایر تجهیزات اداری را نصب، نگهداری و تعمیر می کنند.قطعات سخت افزاری مانند ریزپردازنده، بردهای حافظه، نمایشگرها و تغذیه کننده های کاغذ اجزای فیزیکی یک کامپیوتر یا ماشین اداری هستند.اکثر ماشین های اداری شامل بسیاری از قطعات سخت افزاری مشابه کامپیوترها هستند. به عنوان مثال، دستگاههای کپی، ریزپردازندهها، تراشههای حافظه و صفحهنمایشهای کوچک LCD را در خود دارند که به آنها اجازه میدهد تا طیف وسیعی از عملکردها را انجام دهند.
شاید شما این را نیز دوست داشته باشید:
در صورت بروز مشکل در کامپیوتر یا ماشین اداری، تعمیرکاران تهران نارا نوین برای راهنمایی میتوانند با شما صحبت کنند. آنها متوجه می شوند که آیا سیستم با مشکل مواجه است یا خیر و به دنبال علل آن می گردند.در انتها ممکن است نیاز باشد که یکی از متخصصین تهران نارا نوین جهت رفع مشکل به محل اعزام شود و یا در صورت تمایل از شما درخواست بشود که شما دستگاهتان را به مرکز تهران نارا نوین بیاورید.
تعمیرکاران اغلب در کار بر روی یک نوع ماشین یا یک مدل کامپیوتر تخصص دارند. به عنوان مثال، در یک نصب بزرگ، یک تعمیرکار ممکن است در نگهداری و تعمیر چاپگرهای پرسرعت تخصص داشته باشد.آنها همچنین قطعات جدید را به همراه دارند. علاوه بر این، تعمیرکاران کامپیوتر و ماشین های اداری گاهی اوقات با اضافه کردن قطعات، موارد استفاده از ماشین را اصلاح می کنند.
منبع:تهران نارا نوین
هر لپتاپ دارای تاچ پد است. به آن پد لمسی یا پد لمسی موس نیز می گویند.وقتی ماوس نداریم، می توانیم از این تاچ پد استفاده کنیم. بسیاری از کاربران این مشکل را تجربه کرده اند که تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند. باید چکار کنم؟ در زیر نحوه تعمیر تاچ پد لپ تاپ را توضیح می دهم.
نیازی نیست تمام مراحل را امتحان کنید.فقط قدم به قدم این روش ها را امتحان کنید تا صفحه لمسی خود را به درستی کار کند.
اگر این اتفاق به طور ناگهانی در فرآیند استفاده از لپ تاپ رخ داد، می توانیم با آن برخورد کنیم. ابتدا سعی می کنیم کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنیم.زیرا برخی از برنامه ها اشتباه اجرا می شوند و حافظه نیز به درستی اجرا نمی شود.این مسیله باعث می شود تاچ پد نیز کار نکند.اگر پس از راه اندازی مجدد لپ تاپ مشکل همچنان وجود داشت،لطفاً به روش بعدی ادامه دهید.
گاهی اوقات ویندوز را به روز می کنید یا نرم افزار را نصب می کنید. متوجه می شوید که تاچ پد کار نمی کند،سپس باید صفحه لمسی را در تنظیمات ماوس فعال کنید.
1.در ویندوز 10، لطفاً روی جعبه جستجو کلیک کنید> Control Panel را تایپ کنید> روی Control Panel در نتیجه جستجو در سمت راست کلیک کنید، به Hardware and Sound > Mouse (در زیر دستگاه ها و چاپگرها) بروید.
2. در پنجره Properties Mouse، روی زبانه touchpad (معمولاً توسط سازنده صفحه لمسی نامگذاری می شود: Synaptics، ELAN، Touchpad و غیره) کلیک کنید، این تب در سمت راست در کنار تب Hardware قرار دارد.
3. روی آن تاچ پد کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Enable Device کلیک کنید.
اگر دو روش بالا را امتحان کنید، تاچ پد لپ تاپ شما هنوز کار نمی کند، لطفا درایور تاچ پد را حذف نصب کنید.درایور تاچ پد مناسب لپ تاپ خود را از وب سایت رسمی دانلود کنید.
برای حذف درایور صفحه لمسی. لطفاً روی «جستجو» کلیک کنید> Device Manager را تایپ کنید> دسته موش ها و سایر دستگاه های اشاره گر را باز کنید، روی دستگاه تاچ پد خود کلیک راست کرده و Uninstall Driver را انتخاب کنید.
اگر هنوز مشکل کار نکردن تاچ پد را حل نکرده اید، احتمالاً مشکل از ماژول تاچ پد شما است. باید ماژول تاچ پد را تعویض کنید. می توانید یک تاچ پد جدید برای جایگزینی تاچ پد قدیمی خود بخرید، یا لپ تاپ خود را به تعمیرگاه ببرید تا یک تکنسین حرفه ای پیدا کنید، از آنها بخواهید یک تاچ پد جدید را برای شما تعویض کنند.
برای تعویض ماژول تاچ پد، ابتدا باید درپوش پایینی را بردارید و سپس باتری را جدا کنید. معمولاً در زیر باتری میتوانید به ماژول تاچپد دسترسی پیدا کنید، کابل تاچپد را از مادربرد جدا کنید و پیچهایی را که پد لمسی را محکم میکنند بردارید، میتوانید ماژول تاچپد را جدا کنید.
معمولا چهار روش بالا باید اکثر مشکلات کار نکردن تاچ پد لپ تاپ را حل کند. اگر شرایط خاصی را تجربه کرده اید، لطفاً در قسمت نظرات برای ما پیام بگذارید، من به شما در تعمیر ایرادات تاچ پد شما کمک خواهم کرد.
منبع:تهران نارا نوین
فن لپ تاپ یکی از اجزای مهم سیستم خنک کننده لپ تاپ است. با افزایش دمای لپ تاپ، فن شروع به چرخش می کند. با این حال، اگر لپتاپ اصلاً نرمافزاری را اجرا نمیکند و فن لپتاپ شما همیشه روشن است، ممکن است به دلیل راهاندازی سیستم باشد. در اینجا نحوه تعمیر فن لپتاپ که دائماً کار میکند، آورده شده است.
روش 1. تنظیمات سیستم را تغییر دهید
در زیر win10 را به عنوان مثال برای تنظیم یک برنامه مدیریت انرژی لپتاپ برای کاهش سرعت فن خنککننده و نویز در نظر میگیرم.
1. Windows 10 : Go to Start > Settings > System > Power & Sleep > Additional power settings
2. Click “Change plan settings” in the pop-up window.
3. Click “Change advanced power settings” in the pop-up window.
4. Click “processor power management”, and click “System cooling policy” in the drop-down menu, then click “Active”, change the “active” to “Passive”, Click OK.
راه اندازی در حال حاضر کامل شده است. از این پس فن به جای اینکه همیشه کار کند، در صورت نیاز کار خواهد کرد.
روش 2. فن لپ تاپ را تمیز کنید
اگر «خط مشی خنککننده سیستم» شما به غیرفعال تغییر کرده است و نرمافزار بزرگی را اجرا نکردهاید و فن لپتاپ دائماً کار میکند، ممکن است لازم باشد فن لپتاپ را تمیز کنید زیرا فن و هیت سینک گرد و غبار دارند و عملکرد آن در دفع گرما از بین میرود. کاهش می یابد.
در این مرحله باید پوشش زیرین لپ تاپ را بردارید، فن لپ تاپ و هیت سینک را بردارید، با استفاده از برس گرد و غبار روی فن و پره های هیت سینک را تمیز کنید. شما باید گریس حرارتی قدیمی را از CPU، GPU و هیت سینک جدا کنید، سپس گریس حرارتی جدید را روی CPU و GPU بمالید تا رسانایی حرارتی بهبود یابد.
تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6
88847742 – 88140115 – 88827729
منبع: Tehran-nara.ir
ارور 404 یا ارور 404 Page Not Foun معمولا زمانی رخ میدهد که شما سعی دارید از صفحه وبی بازدید کنید که وجود خارجی ندارد.گاهی اوقات، مشکل از وبسایت موردنظر است و در این حالت شما نمیتوانید هیچ کاری برای رفع این مشکل انجام دهید. اما در برخی از مواقع ممکن است شما بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید.
بهعنوان مثال شاید آدرس سایت را اشتباه تایپ کردهاید و یا شاید کش مرورگر شما باعث به وجود آمدن این مشکل شده است..
برخی از صفحات خطای 404 حتی ممکن است پیشنهاداتی برای پیدا کردن آنچه شما به دنبال آن هستید و یا راههایی برای دسترسی به قسمتهای دیگر سایت ارایه دهند.
ممکن است این خطا را به شکلهای گوناگونی مانند موارد زیر مشاهده کنید:
5-پاک کردن کش مرورگر
پاک کردن حافظه کش مرورگر یکی دیگر از مواردی است که میتوانید برای حل خطای 404 از آن استفاده کنید.گاهی اوقات ممکن است این خطا از جانب شما باشد.برای مثال ممکن است شما بتوانید یک لینک را در تبلت خود باز کنید اما قادر نباشید تا همان لینک را در تلفن همراه خود باز کنید.در این شرایط پاک کردن کش مرورگر راهکار مفیدی خواهد بود.
6-DNS Server خود را تغییر دهید
اگر وبسایت موردنظر برای سایر افراد قابل دسترسی است و تنها شما نمیتوانید آن را باز کنید این احتمال وجود دارد که ISP شما دسترسی به آن وبسایت را مسدود کرده است یا اینکه DNS Server آنها بهدرستی کار نمیکنند. برای حل این مشکل میتوانید DNS Server خود را تغییر دهید و مجددا برای دسترسی به سایت موردنظر اقدام کنید.
شما همچنین میتوانید به جای تغییر DNS Server، تنها DNS خود را عوض کنید تا خطا برطرف شود. انجام این کار کش DNS را حذف میکند و سپس یک جستجو برای یافتن DNS جدید را انجام میدهد. در این حالت اگر وبسایت یا صفحه مورد نظر اخیرا به آدرس IP دیگری منتقل شده باشد، انجام این کار باید خطای 404 را حل کند.
7-بررسی کنید که آیا وبسایت دارای خرابی موقت است یا خیر
گاهی اوقات ممکن است یک وبسایت موقتا با مشکل مواجه شده باشد و به همین دلیل خطایی را ایجاد کند. در این مورد، هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید و فقط باید صبر کنید. اما برای اطمینان بیشتر، شما میتوانید وبسایت را از طریق یک ابزار آزمایشی در دسترس آزمایش کنید.
ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارند و شما میتوانید با انجام یک جستجوی ساده در وب برای ابزارهایی با عنوان ” is website down”، لیستی از این ابزارها مشاهده کنید. فقط کافی است به جای عبارت website نام سایت موردنظرتان را وارد کنید.
امروزه سیستم ثبت اثر انگشت راهکاری مناسب برای شناسایی و تشخیص هویت اشخاص به شمار می رود.این فرآیند از طریق دستگاه هایی پیشرفته احراز هویت به نام اسکنر اثر انگشت انجام می گیرد.اسکنر اثر انگشت Virdi FOH02 از طریق سنسورهای نوری تصویر برجستگی و فرورفتگی انگشت فرد را شناسایی و آن را به کدی خاص تبدیل می کند.در این وهله می خواهیم به معرفی و نقد و بررسی یکی از این دستگاه ها یعنی اسکنر اثر انگشت مدل FOH02 از تولیدات برند معتبر(Virdi) بپردازیم که آزمون خود را از لحاظ کیفیت در بازار ایران با موفقیت گذرانده است.
ویژگی ها و مزایای اسکنر اثر انگشت Virdi FOH02 :
دستگاه حضور و غیاب فوق ضمن تجهیز به قابلیت شناسایی اثر انگشت بافت زنده با سطح امنیتی بالا، دارای سنسور مادون قرمز پیشبرفته و الگوریتم سریع در تشخیص اثر انگشت بوده و علاوه بر آن با نرم افزاز کنترل تردد (UNIS) جهت ثبت اثر انگشت در پایگاه داده ای سازگاری کامل دارد و همراه با آن نرم افزار حضور و غیاب رایگان نیز ارائه می گردد.
اسکنر اثر انگشت ویردی در بحث امکانات ارتباطی براحتی می تواند با تنظیم (DLL) های ارتباطی با هر نرم افزاری ارتباط برقرار کرده و از سنسور اثر انگشت نوری با امکان ارتباط از طریق پورت (USB) نیز بهره مند می باشد.
این دستگاه از طریق اتصال به سیستم رایانه ای قادر است تمامی اطلاعات تردد و ورود و خروج کارکنان یک مجموعه را ثبت کند و در روند اجرای این فرآیند به سنسور ضد خش و ضد تقلب نیز مجهز می باشد، البته نباید از تنها نقطه ضعف دستگاه موردنظرمان چشم پوشی کنیم و آن درواقع عدم بهره مندی از حافظه داخلی است و به همین دلیل فرآیند ثبت اطلاعات تردد بوسیله رایانه و بصورت آنلاین انجام گرفته و اطلاعات دریافتی در حافظه آن بایگانی می شود.
تهران، خیابان ایرانشهر جنوبی، پایینتر از سمیه، کوچه مهزاد، مجتمع تجاری ایرانشهر، پلاک 13، واحد 6
88847742 – 88140115 – 88827729
منبع:Tehran-nara.ir
بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روشهای رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.
قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ میدهد که موجب به نمایش این ارور میشود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکههای خانگی را برای شما توضیح دهیم.
دستگاههای وایرلس مانند یک لپتاپ به روتر متصل میشوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاههای دیگر را در خانه مدیریت میکند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل میشود. مودم وسیلهای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل میکند.
زمانیکه شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای اینچنینی را دریافت میکنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمیتواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.
قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاههای دیگر به وایفای را چک کنید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمیشود، می توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وایفای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
درصورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وایفای خواهید دید که به شما اطلاع میدهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آیفون و آیپد میتوانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام No Internet Connection را بررسی کنید.
اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاهها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیبیابی شبکه میتوانید در ادامه از مطالعهی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاهها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل مینمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ریبوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیبیابی است.
اگر خوششانس باشید با ریاستارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچهای موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راهحلهای ذکرشده با فرض بر اینکه شما از طریق وایفای به مودم متصل هستید توضیح داده شدهاند. صورتیکه با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.
قدم بعدی ریبوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ریاستارت کردن آنها ندارید. بهسادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آنها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راهاندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سختافزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ریبوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ریبوت کردن دستگاهها هستید و نه ریاستارت کردن آنها. ریاستارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالیکه ترابلشوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمیکند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابلشوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابلشوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابلشوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
یکی از قدمهای کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکههای خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاهها به آنها IP تخصیص میدهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، میتواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستمتِری راستکلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده میکنید، دو مرتبه کلیک نمایید.
در ویندوز 7 پس از راستکلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.
از اینجا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینههای Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفهایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمیشود.
در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.
اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاهها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویسدهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق میافتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما میتوانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آیاسپی خود را بررسی نمایید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانیکه در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راستکلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند پرامپت باز شود.
برای ریست کردن برخی از فایلهایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه میدارد، از این دو دستور استفاده کنید:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:
ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:
ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرمافزار امنیتی داشته باشید که مانع از اتصال به اینترنت میشود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتیویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که بهطور دستی آخرین آپدیت آنتیویروس را نصب کرده بودند، مشکلشان حل شده بود.
هر آنتیویروس که بر روی دستگاه نصب کردهاید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامهای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بهطور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.
در این نقطه اگر هیچ یک از روشهای بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ریست کردن تنظیمات شبکه نمیماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمیشود، میتوانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ریست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف میشوند و تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض برمیگردند.
با اینکه باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.
متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما میتوانید بخشی از ریست را شبیهسازی کنید. بر روی آیکون شبکه راستکلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده مینمایید، راستکلیک و Disable را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریبوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.
زمانیکه با هیچ دستگاهی نمیتوانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ریست کنید. برای ریست کردن روتر به حالت کارخانه، بهدنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ریست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آنجا دستگاه را ریست کنید.
اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.
احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاههای خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه میتوانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.
منبع: تهران نارانوین
بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روشهای رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.
قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ میدهد که موجب به نمایش این ارور میشود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکههای خانگی را برای شما توضیح دهیم.
دستگاههای وایرلس مانند یک لپتاپ به روتر متصل میشوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاههای دیگر را در خانه مدیریت میکند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل میشود. مودم وسیلهای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل میکند.
زمانیکه شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای اینچنینی را دریافت میکنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمیتواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.
قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاههای دیگر به وایفای را چک کنید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمیشود، می توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وایفای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
درصورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وایفای خواهید دید که به شما اطلاع میدهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آیفون و آیپد میتوانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام No Internet Connection را بررسی کنید.
اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاهها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیبیابی شبکه میتوانید در ادامه از مطالعهی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاهها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل مینمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ریبوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیبیابی است.
اگر خوششانس باشید با ریاستارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچهای موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راهحلهای ذکرشده با فرض بر اینکه شما از طریق وایفای به مودم متصل هستید توضیح داده شدهاند. صورتیکه با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.
قدم بعدی ریبوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ریاستارت کردن آنها ندارید. بهسادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آنها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راهاندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سختافزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ریبوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ریبوت کردن دستگاهها هستید و نه ریاستارت کردن آنها. ریاستارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالیکه ترابلشوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمیکند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابلشوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابلشوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابلشوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
یکی از قدمهای کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکههای خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاهها به آنها IP تخصیص میدهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، میتواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستمتِری راستکلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده میکنید، دو مرتبه کلیک نمایید.
در ویندوز 7 پس از راستکلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.
از اینجا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینههای Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفهایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمیشود.
در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.
اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاهها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویسدهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق میافتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما میتوانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آیاسپی خود را بررسی نمایید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانیکه در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راستکلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند پرامپت باز شود.
برای ریست کردن برخی از فایلهایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه میدارد، از این دو دستور استفاده کنید:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:
ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:
ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرمافزار امنیتی داشته باشید که مانع از اتصال به اینترنت میشود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتیویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که بهطور دستی آخرین آپدیت آنتیویروس را نصب کرده بودند، مشکلشان حل شده بود.
هر آنتیویروس که بر روی دستگاه نصب کردهاید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامهای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بهطور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.
در این نقطه اگر هیچ یک از روشهای بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ریست کردن تنظیمات شبکه نمیماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمیشود، میتوانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ریست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف میشوند و تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض برمیگردند.
با اینکه باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.
متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما میتوانید بخشی از ریست را شبیهسازی کنید. بر روی آیکون شبکه راستکلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده مینمایید، راستکلیک و Disable را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریبوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.
زمانیکه با هیچ دستگاهی نمیتوانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ریست کنید. برای ریست کردن روتر به حالت کارخانه، بهدنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ریست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آنجا دستگاه را ریست کنید.
اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.
احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاههای خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه میتوانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.
منبع: تهران نارانوین
بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روشهای رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.
قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ میدهد که موجب به نمایش این ارور میشود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکههای خانگی را برای شما توضیح دهیم.
دستگاههای وایرلس مانند یک لپتاپ به روتر متصل میشوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاههای دیگر را در خانه مدیریت میکند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل میشود. مودم وسیلهای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل میکند.
زمانیکه شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای اینچنینی را دریافت میکنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمیتواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.
قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاههای دیگر به وایفای را چک کنید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمیشود، می توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وایفای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
درصورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وایفای خواهید دید که به شما اطلاع میدهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آیفون و آیپد میتوانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام No Internet Connection را بررسی کنید.
اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاهها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیبیابی شبکه میتوانید در ادامه از مطالعهی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاهها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل مینمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ریبوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیبیابی است.
اگر خوششانس باشید با ریاستارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچهای موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راهحلهای ذکرشده با فرض بر اینکه شما از طریق وایفای به مودم متصل هستید توضیح داده شدهاند. صورتیکه با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.
قدم بعدی ریبوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ریاستارت کردن آنها ندارید. بهسادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آنها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راهاندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سختافزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ریبوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ریبوت کردن دستگاهها هستید و نه ریاستارت کردن آنها. ریاستارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالیکه ترابلشوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمیکند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابلشوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابلشوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابلشوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
یکی از قدمهای کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکههای خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاهها به آنها IP تخصیص میدهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، میتواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستمتِری راستکلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده میکنید، دو مرتبه کلیک نمایید.
در ویندوز 7 پس از راستکلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.
از اینجا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینههای Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفهایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمیشود.
در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.
اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاهها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویسدهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق میافتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما میتوانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آیاسپی خود را بررسی نمایید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانیکه در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راستکلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند پرامپت باز شود.
برای ریست کردن برخی از فایلهایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه میدارد، از این دو دستور استفاده کنید:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:
ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:
ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرمافزار امنیتی داشته باشید که مانع از اتصال به اینترنت میشود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتیویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که بهطور دستی آخرین آپدیت آنتیویروس را نصب کرده بودند، مشکلشان حل شده بود.
هر آنتیویروس که بر روی دستگاه نصب کردهاید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامهای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بهطور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.
در این نقطه اگر هیچ یک از روشهای بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ریست کردن تنظیمات شبکه نمیماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمیشود، میتوانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ریست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف میشوند و تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض برمیگردند.
با اینکه باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.
متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما میتوانید بخشی از ریست را شبیهسازی کنید. بر روی آیکون شبکه راستکلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده مینمایید، راستکلیک و Disable را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریبوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.
زمانیکه با هیچ دستگاهی نمیتوانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ریست کنید. برای ریست کردن روتر به حالت کارخانه، بهدنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ریست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آنجا دستگاه را ریست کنید.
اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.
احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاههای خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه میتوانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.
منبع: تهران نارانوین
بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روشهای رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.
قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ میدهد که موجب به نمایش این ارور میشود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکههای خانگی را برای شما توضیح دهیم.
دستگاههای وایرلس مانند یک لپتاپ به روتر متصل میشوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاههای دیگر را در خانه مدیریت میکند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل میشود. مودم وسیلهای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل میکند.
زمانیکه شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای اینچنینی را دریافت میکنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمیتواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.
قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاههای دیگر به وایفای را چک کنید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمیشود، می توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وایفای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
درصورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وایفای خواهید دید که به شما اطلاع میدهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آیفون و آیپد میتوانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام No Internet Connection را بررسی کنید.
اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاهها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیبیابی شبکه میتوانید در ادامه از مطالعهی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاهها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل مینمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ریبوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیبیابی است.
اگر خوششانس باشید با ریاستارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچهای موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راهحلهای ذکرشده با فرض بر اینکه شما از طریق وایفای به مودم متصل هستید توضیح داده شدهاند. صورتیکه با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.
قدم بعدی ریبوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ریاستارت کردن آنها ندارید. بهسادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آنها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راهاندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سختافزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ریبوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ریبوت کردن دستگاهها هستید و نه ریاستارت کردن آنها. ریاستارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالیکه ترابلشوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمیکند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابلشوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابلشوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابلشوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
یکی از قدمهای کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکههای خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاهها به آنها IP تخصیص میدهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، میتواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستمتِری راستکلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده میکنید، دو مرتبه کلیک نمایید.
در ویندوز 7 پس از راستکلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.
از اینجا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینههای Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفهایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمیشود.
در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.
اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاهها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویسدهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق میافتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما میتوانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آیاسپی خود را بررسی نمایید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانیکه در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راستکلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند پرامپت باز شود.
برای ریست کردن برخی از فایلهایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه میدارد، از این دو دستور استفاده کنید:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:
ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:
ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرمافزار امنیتی داشته باشید که مانع از اتصال به اینترنت میشود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتیویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که بهطور دستی آخرین آپدیت آنتیویروس را نصب کرده بودند، مشکلشان حل شده بود.
هر آنتیویروس که بر روی دستگاه نصب کردهاید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامهای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بهطور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.
در این نقطه اگر هیچ یک از روشهای بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ریست کردن تنظیمات شبکه نمیماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمیشود، میتوانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ریست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف میشوند و تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض برمیگردند.
با اینکه باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.
متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما میتوانید بخشی از ریست را شبیهسازی کنید. بر روی آیکون شبکه راستکلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده مینمایید، راستکلیک و Disable را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریبوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.
زمانیکه با هیچ دستگاهی نمیتوانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ریست کنید. برای ریست کردن روتر به حالت کارخانه، بهدنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ریست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آنجا دستگاه را ریست کنید.
اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.
احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاههای خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه میتوانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.
منبع: تهران نارانوین
بیایید در ابتدا نگاه سریعی به روشهای رفع خطای عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای بیاندازیم.در ادامه دلیل عدم اتصال اینترنت با وجود اتصال اینترنت و روش رفع خطای no internet connection خواهیم پرداخت.
قبل از ادامه بهتر است بدانید چه اتفاقی در شبکه اتصال شما رخ میدهد که موجب به نمایش این ارور میشود. به این منظور لازم است برخی از اصول شبکههای خانگی را برای شما توضیح دهیم.
دستگاههای وایرلس مانند یک لپتاپ به روتر متصل میشوند. روتر دستگاهی است که ارتباط میان دستگاههای دیگر را در خانه مدیریت میکند. روتر به وسیله سوکت به مودم شما متصل میشود. مودم وسیلهای است که ترافیک را از شبکه خانگی شما به اینترنت وصل میکند.
زمانیکه شما اخطارهای Connected، no internet access، connected but no internet و دیگر اررورهای اینچنینی را دریافت میکنید، بدین معنی است که کامپیوتر شما به درستی به روتر متصل است اما نمیتواند به اینترنت متصل شود. همچنین اخطارهای not connected، no internet و یا no internet connection یعنی دستگاه شما به روتر متصل نیست.
قبل از هر اقدام دیگر مهم است که اتصال دستگاههای دیگر به وایفای را چک کنید. برای اطمینان از اینکه کامپیوتر شما تنها دستگاهی نیست که به اینترنت متصل نمیشود، می توانید از گوشی خود و یا هر دستگاه دیگری که در خانه وجود دارد استفاده کنید، آن را به وایفای متصل نمایید و سپس اتصال اینترنت را در آن دستگاه بررسی کنید.
درصورت نبود اتصال اینترنت در اندروید، یک علامت ضربدر بر روی نماد وایفای خواهید دید که به شما اطلاع میدهد شما به شبکه داده موبایل خود متصل هستید. در آیفون و آیپد میتوانید به Settings > Wi-Fi بروید و وجود پیام No Internet Connection را بررسی کنید.
اگر کامپیوتر شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمی شود، احتمالا مشکل از تنظیمات اشتباه آن است. اما اگر تمام دستگاهها امکان اتصال به اینترنت را ندارند احتمال مشکل از تجهیزات شبکه است. بنابراین برای عیبیابی شبکه میتوانید در ادامه از مطالعهی مراحل مرتبط با مشکلات کامپیوتری صرف نظر کنید.
قبل از ادامه اگر تمامی دستگاهها شما به اینترنت متصل نشدند، کابل اترنت که مودم را به روتر متصل مینمایدرا قطع کنید و آن را مستقیما به کامپیوترتان وصل نمایید.
اگر با وصل کردن کابل اترنت به کامپیوتر، اتصال فراهم شد، مشکل از روتر است.
اگر با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل حل نشد احتمالا روتر شما خراب است و باید آن را تعویض کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
درست مانند بقیه موارد و مشکلات، ریبوت کردن کامپیوتر از جمله اولین اقدامات عیبیابی است.
اگر خوششانس باشید با ریاستارت کردن کامپیوتر، ممکن است بعضی از گلیچهای موقت حذف شوند و دستگاه به اینترنت متصل شود.
بیشتر راهحلهای ذکرشده با فرض بر اینکه شما از طریق وایفای به مودم متصل هستید توضیح داده شدهاند. صورتیکه با کابل اترنت به مودم وصل هستید بهتر است یک کابل اترنت دیگر را هم امتحان کنید تا از معیوب نبودن کابل خود مطمئن شوید.
قدم بعدی ریبوت کردن مودم و روتر است. دقت کنید که شما نیازی به ریاستارت کردن آنها ندارید. بهسادگی دوشاخه هر دو دستگاه را از برق بکشید. به مدت یک تا دو دقیقه آنها را به برق متصل نکنید. ابتدا مودم را وصل کنید و اجازه دهید تا راهاندازی شود، سپس روتر را وصل کنید. چند لحظه صبر کنید تا اجرا شوند. در همین حین از درست اجرا شدن هر دو دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر یکی از چراغها در هرکدام روشن نشود احتمالا یک قطعه سختافزاری مشکل پیدا کرده است.
اگر همچنان پس از ریبوت کردن ارور “no internet” را دریافت کردید، به مراحل دیگر مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که شما در حال ریبوت کردن دستگاهها هستید و نه ریاستارت کردن آنها. ریاستارت کردن دستگاه به معنی بازگرداندن آن به حالت کارخانه است.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
اگر این مشکل فقط در کامپیوتر شما وجود دارد، باید تنظیمات شبکه کامپیوتر را بررسی کنید. در حالیکه ترابلشوتر کامپیوتر معمولا مشکلات را حل نمیکند اما به هرحال امتحان کردن آن ضرری ندارد.
برای دسترسی به ترابلشوتر شبکه به Settings > Network & Internet > Status بروید و Network troubleshooter را انتخاب کنید. مراحل را دنبال کنید تا ببینید آیا ترابلشوتر قادر به تشخیص مشکل هست یا خیر. در ویندوز 7، ترابلشوتر در مسیر Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and internet > Network Connections قرار دارد.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
یکی از قدمهای کلیدی برای تشخیص مسائل شبکه این است که مطمئن شوید دستگاه شما، آدرس IP معتبری دارد. در شرایط عادی در شبکههای خانگی، روتر هنگام اتصال به دستگاهها به آنها IP تخصیص میدهد. اگر تنظیمات IP کامپیوتر شما صحیح نیست، میتواند منجر به خطا “no internet access” شود.
در ویندوز 10 بر روی آیکون شبکه در سیستمتِری راستکلیک کنید و گزینه Open Network & Internet settings را انتخاب نمایید. بر روی Change adapter options کلیک کنید و سپس بر روی اتصالی که از آن استفاده میکنید، دو مرتبه کلیک نمایید.
در ویندوز 7 پس از راستکلیک بر روی آیکون شبکه، Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید و سپس بر روی نام شبکه خود در کنار Connections کلیک نمایید.
از اینجا بر روی دکمه Properties بزنید. از لیست Internet Protocol Version 4 را پیدا کنید و بر روی آن دو مرتبه کلیک کنید. از انتخاب گزینههای Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically اطمینان حاصل نمایید. تنظیم دستی آدرس IP برای کاربران حرفهایست و به کاربران عادی پیشنهاد نمیشود.
در نهایت بر روی OK کلیک نمایید و دوباره سعی کنید تا به اینترنت متصل شوید.
اگر هنوز هم نتوانستید هیچ یک از دستگاهها را به اینترنت متصل کنید، احتمال دارد که مشکل از سرویسدهنده اینترنت شما (ISP) باشد. هرچند این موضوع به ندرت اتفاق میافتد، اما شاید همین موضوع دلیل عدم اتصال شما باشد.شما میتوانید با استفاده از اینترنت دیتا گوشی، وضعیت آیاسپی خود را بررسی نمایید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و وضعیت را چک کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
ویندوز چندین فرمان شبکه را در کامند پرامپت ارائه کرده است. زمانیکه در ویندوز 10 به اینترنت دسترسی ندارید باید چند دستور را امتحان نمایید.
در منو استارت cmd را تایپ کنید سپس بر روی آن راستکلیک کنید و Run as administrator را انتخاب نمایید تا پنجره کامند پرامپت باز شود.
برای ریست کردن برخی از فایلهایی که ویندوز برای دسترسی به اینترنت نگه میدارد، از این دو دستور استفاده کنید:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
اگر دو دستور بالا کارساز نبودند با دستورات زیر، IP فعلی خود را رها کنید و یک IP جدید بگیرید:
ipconfig /release
ipconfig /renew
در نهایت با استفاده از دستور زیر تنظیمات DNS خود را رفرش کنید:
ipconfig /flushdns
حال در این نقطه بهتر است کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بر اساس یک سناریو محتمل دیگر ممکن است که شما بر روی دستگاه خود یک نرمافزار امنیتی داشته باشید که مانع از اتصال به اینترنت میشود.
بر طبق یک گزارش در سال 2017 آنتیویروس رایگان Avast به علت وجود یک گلیچ، بسیاری از کاربران خود را از دسترسی به اینترنت محروم کرده بود. کاربرانی که بهطور دستی آخرین آپدیت آنتیویروس را نصب کرده بودند، مشکلشان حل شده بود.
هر آنتیویروس که بر روی دستگاه نصب کردهاید را غیرفعال نمایید و سپس اتصال اینترنت را بررسی کنید.
همچنین خوب است تا کامپیوتر را با برنامهای مثل Malwarebytes برای وجود بدافزارهایی که ممکن است موجب به عدم دسترسی به اینترنت شده باشند، اسکن نمایید.
اگر دستگاههای دیگر نیز به اینترنت متصل نمیشود، نیازی نیست این قسمت را مطالعه کنید.
بهطور معمول نیازی به آپدیت کردن درایورهای کامپیوتر نیست. اما اگر هنوز هم در برقراری اتصال اینترنت مشکل دارید، چاره دیگری نیست.
اگر شما یک برنامه آپدیت از کارخانه سازنده (مثل HP Support Assistant و Lenovo System Update ) بر روی کامپیوتر خود دارید، آن را باز کنید و به دنبال آپدیت درایورها بگردید.
در این نقطه اگر هیچ یک از روشهای بالا به شما کمک نکرد، راه دیگری جز ریست کردن تنظیمات شبکه نمیماند.
اگر کامپیوتر ویندوز 10 شما تنها دستگاهی است که به اینترنت متصل نمیشود، میتوانید تنظیمات شبکه را از Settings > Network & Internet > Status ریست کنید.
بر روی متن Network reset در انتهای صفحه و سپس بر روی Reset now کلیک کنید. با این کار تمامی آداپتورهای شبکه حذف میشوند و تنظیمات شبکه به حالت پیشفرض برمیگردند.
با اینکه باید دوباره همه چیز را تنظیم کنید، اما ممکن است این راه، کلید حل مشکل شما باشد.
متاسفانه در ویندوز 7 همچین راهی وجود ندارد؛ اما شما میتوانید بخشی از ریست را شبیهسازی کنید. بر روی آیکون شبکه راستکلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید، سپس بر روی Change adapter settings کلیک کنید. حال بر روی اتصالی که از آن استفاده مینمایید، راستکلیک و Disable را انتخاب کنید. سپس سیستم را ریبوت کنید و این گزینه را دوباره فعال نمایید.
زمانیکه با هیچ دستگاهی نمیتوانید آنلاین شوید، باید روتر و یا مودم را ریست کنید. برای ریست کردن روتر به حالت کارخانه، بهدنبال یک سوراخ کوچک بر روی دستگاه بگردید، معمولا باید توسط یک سوزن چندثانیه آن را فشار دهید تا ریست شود. اگر موفق به پیدا کردن هیچ نقطه سوزنی بر روی مودم نبودید، وارد تنظیمات روتر شوید و از آنجا دستگاه را ریست کنید.
اگر پس از انجام تمام این کارها باز هم به اینترنت متصل نشدید، احتمالا تجهیزات شبکه شما مشکل دارند و معیوب هستند.
احتمالا با انجام اولین مراحل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وایفای حل خواهد شد. هرچند فرمول کاملی برای حل مشکلات شبکه وجود ندارد، با انجام مراحل بالا حداقل از تنظیم صحیح دستگاههای خود و نبودن مانعی برای مسدود کردن اتصال به اینترنت مطمئن خواهید شد.
در نهایت فراموش نکنید که همیشه میتوانید از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.
منبع: تهران نارانوین